mandag 21. januar 2008

Hvis jeg får tid?

hvis jeg får tid?

hvis jeg får lyst?

hvis det skulle passe?

hvis jeg blir invitert med?


jeg tar ingen sjanser

jeg drar uansett

Olav Th


Etter denne klare oppfordringen fra vår alltid fiskende broder i sør, tar vi med følgende hilsen med aktuell kommentar til forrige dikt "Krokfri flue":


"Først og fremst; takk for initiativet med fiskediktringen. En kilde til å opprettholde begjæret!

Jeg sender over et sitat fra en av våre store diktere, Nils Johan Ruud. Ikke som et dikt å regne kanskje, men allikevel dikterisk poetisk. Dessuten er det en aktuell refleksjon sett opp mot den smule debatt som spinner rundt for eller mot catch and releasefiske.

"Den glinsende ørreten i hans hånd løser ikke spytt og fordøyelsessafter i ham, men fyller hans hjernevinninger med landskapets evighet, med vannets klarhet, med sol og himmel og vindenes stemmer. Han erobrer et rom av frihet som kulturen har tatt i fra ham."

Med vennlig hilsen
Espen Farstad

Ingen kommentarer: